Voorbereidingen - Reisverslag uit Meterik, Nederland van Kevin Berlo - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Meterik, Nederland van Kevin Berlo - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

14 Januari 2014 | Nederland, Meterik

Hallo allemaal,

via deze site probeer ik jullie op de hoogte te houden van mijn ervaringen die ik ga beleven in het buitenland.

Volgende week woensdag (22 januari) verlaat ik Nederland om een half jaar in Zuid-Afrika te gaan studeren. Deze studiereis ga ik samen beleven met een klasgenoot van me, Milo.

Een aantal maanden geleden heb ik besloten om me te verdiepen in een buitenlandminor. Ik wou mijn horizon verbreden en uit mijn comfort zone stappen. Ik wou naar een stad, met nieuwe mensen in aanraking komen, een nieuwe cultuur leren kennen, op mezelf wonen en naar een warm land, oftewel weg uit Nederland.

Het viel niet mee om alles (op tijd!) geregeld te krijgen, vooral met het visum hebben we een aantal problemen ondervonden. Daarnaast zijn ze in Zuid-Afrika niet zo heel snel met reageren op vragen vanuit Nederland, maar dat zal wel in de cultuur zitten en daar zullen we in Zuid-Afrika nog wel meer mee te maken krijgen. Kan vervelend zijn, maar aan de andere kant ook wel fijn om te weten dat alles niet zo precies komt.

Ik ben nu eindelijk klaar met alles te regelen voor de reis en zou me nu kunnen voorbereiden op wat komen gaat. Maar aangezien ik niet weet wat ik in Zuid-Afrika kan gaan verwachten, zal ik alles maar op me af laten komen. Nu nog even genieten van Nederland en afscheid nemen van iedereen. Het enige wat ik weet is dat het daar nu momenteel 32 graden is.

Deze week ga ik mijn tas inpakken, met alle zomerse spullen die ik nodig heb. Hopen dat ik niks vergeet en anders kan ik in Zuid-Afrika nog wel wat kopen met mijn Zuid-Afrikaanse Rand. Aangezien ik verwacht dat alles in Zuid-Afrika goedkoper is dan in Nederland.

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen in Zuid-Afrika, ik kan in ieder geval niet wachten! Aftellen dus!! Sorry als ik mensen jaloers heb gemaakt :)

Kevin

• 15 Januari 2014 - 16:00

Mam:

Het aftellen is begonnen: nog 7 dagen...6...5...4...3...2...1...0; maar eerst nog "afscheidsparty vrienden", uiteten met ons gezin en afscheidsontbijtje :( ahum.
    Kevin, ik wens je een supertijd toe in Zuid-Afrika met heel veel nieuwe, leuke ervaringen...eens kijken hoe het je bevalt buiten je "comfort zone".... :).
    Ik denk, dat je een geweldige tijd gaat beleven !!!

• 18 Januari 2014 - 13:51

Oma Peelen:

Kevin vanderbijl park ligt dicht (nou ja dicht )bij Bloemfontein waar wij ook geweest zijn mooie streek !
    Ik wens je nogmaals een schitterende tijd in Zuid Afrika geniet er van maar vergeet niet ook nog te leren ?? SUCCES
    ( we volgen je op de voet) Opa & Oma

• 19 Januari 2014 - 13:45

Miel:

We gaan je volgen! ( niet letterlijk, dat kan ik niet betalen).
    Er schijnt wel een goed casino in Kaapstad te zitten, misschien kun je eens op verkenning?
    Maak er wat van en alvast goede reis namens ons allemaal!
    SFMM