Week "Rust" - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Kevin Berlo - WaarBenJij.nu Week "Rust" - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Kevin Berlo - WaarBenJij.nu

Week "Rust"

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

04 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Vanderbijlpark

Hoi allemaal,

ik zal jullie even snel op de hoogte brengen van mijn laatste week van de vakantie. Jullie hebben op Facebook kunnen volgen dat ik naar Durban ben geweest, een stad vol plezier. Zon, zee, strand en strip zijn dagelijkse bezigheden in deze stad. Durban zou echt een toekomstige stad zijn om in te gaan wonen, Durban heeft alles waar ik van kan genieten.

Na de week in het Kruger Park, konden we eindelijk onze "rust" hervinden in Durban. Lekker de hele dag op het strand liggen bakken. Ik schrijf rust tussen aanhalingstekens, omdat we weinig van die rust gebruik hebben gemaakt.

We zijn naar Ushaka Marine World geweest. Hier hebben we een zeeleeuwen show en dolfijnenshow gezien. Daarnaast hebben we hier nog slangen, spinnen, haaien, octopussen, kwallen en veel andere dieren gezien.

Naast Ushaka Marine World lag een wildwaterpark. Hier hebben we alle glijbanen en wildwaterbanen geprobeerd. Ze vermelden zelfs dat ze de grootste glijbaan van Afrika hadden.

Als voetballiefhebber, wilde ik natuurlijk ook het stadion in Durban zien. Deze ligt op een mooie locatie bijna aan het strand. Het Nederlands elftal heeft in dit stadion nog een aantal wedstrijden gespeeld en gewonnen.

Daarnaast hebben we nog gedoken en van de onderwaterwereld genoten. Het duiken beviel ons zo goed, dat we hierna nog kooiduiken met haaien hebben gedaan. Met een boot ver de zee in, om daar in een kooi naar de voorbij zwemmende haaien te kijken.

Zoals jullie kunnen lezen, dus een behoorlijk druk programma. De vrije tijd die we hadden hebben we nog ingevuld door te gaan surfen.

Het weer was minder dan verwacht, maar we hebben ons deze week als echte beach-boys gedragen. Shirt uit, slippers uit en rijden maar, heerlijk gevoel! Heerlijke stad, heerlijk land en wat voor een goede 2 weken hebben we gehad!

Nu beginnen de laatste 5 weken van mijn schoolperiode en daarna hebben we nog een paar weken in Kaapstad. Als ik iedereen moet geloven, wordt dat nog een mooiere ervaring dan Durban. Geen idee hoe Kaapstad mij gaat verrassen.

Als ik de komende tijd hier nog met een pistool kan schieten en in Kaapstad kan gaan bungeejumpen, dan heb ik in een half jaar tijd bijna mijn hele levens bucketlist afgewerkt! Veel gedaan, veel plezier gehad en veel geleerd. Ben benieuwd hoe het mij gaat bevallen om in juli weer naar Nederland te gaan.

Spreek jullie!

Groeten,

Kevin


  • 04 Mei 2014 - 20:04

    Jan:

    Weer een leuk, maar helaas kort, verslag Kevin.
    Wij zijn net terug van de familiedag, was erg leuk, sportief bezig geweest onder een lekker zonnetje.

    Papa

  • 04 Mei 2014 - 20:13

    Anita:

    Ha Kevin,
    Weer terug in Vanderbijlpark om er nog even lekker tegenaan te gaan.
    Vast ook wel weer leuk om al je "Afrikaanse" vrienden weer terug te zien...
    Groetjes, mam



  • 05 Mei 2014 - 10:55

    Anny Peelen:

    Hoi Kevin
    wat ben ik blij dat die haaien je niet te pakken hebben gekregen !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Nu nog een paar weken blokken en dan weer vacantie hoe krijg je het voor elkaar
    eeeeeeeeeeeeeeeen dan terug naar nederland wat je ook wel weer zal bevallen
    Fam. dag was erg leuk
    gr. Opa en Oma

  • 05 Mei 2014 - 11:45

    Louise Stevens:

    Hoi Kevin, Wat een fantastische vakantie zeg!! Wat een ervaringen, genieten!!! Succes weer effe op school en dan weer veel zien en doen. Groetjes, Louise, Fred, Ward en Esmee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

TravelKing

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 21538

Voorgaande reizen:

09 November 2016 - 09 November 2017

Working Holiday, New Zealand

15 Augustus 2015 - 01 Juli 2016

Master Zweden, Jönköping

22 Januari 2014 - 30 Juni 2014

Minor Zuid-Afrika, Vanderbijlpark

Landen bezocht: