Vacantionee! - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Kevin Berlo - WaarBenJij.nu Vacantionee! - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Kevin Berlo - WaarBenJij.nu

Vacantionee!

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

29 April 2014 | Zuid-Afrika, Vanderbijlpark

Beste volgers,

Laat ik allereerst zeggen dat ik het leuk vind om van jullie te horen. Een keer Skypen, Whatsappen of een reactie achterlaten op mijn blog. Ik leef mijn leven nu hier, heb weinig tijd om aan Nederland te denken, dus daar mogen jullie voor zorgen.

Dit reisverslag zal in het teken gaan staan van de 2 weken vakantie, waar ik nu aan het genieten van ben.

18 April zijn we om 04:00 ’s morgens aangereden naar het Kruger National Park. Voor de eerste keer in mijn leven moest ik links gaan rijden. Dit blijkt echter geen problemen te veroorzaken. Het grootste probleem waren de potholes in de wegen, in Nederlands gezegd: overal grote gaten in de wegen. Regelmatig auto’s die in een keer uitwijken naar de andere weghelft of de berm in vliegen om deze te ontwijken. Ook regelmatig auto’s die naast de kant van de weg staan met autopech. “Gat” in de markt, die autoreparatiebedrijven .
Deze dag zijn we ook al het Kruger National Park ingegaan om alvast de eerste twee van de Big 5 te zien: de waterbuffel & de olifant! Nog 4 te gaan.

19 April zijn we wederom vroeg opgestaan, zodat we kans hebben om roofdieren te zien. ’S morgens heb je nog kans op een verdwaald roofdier, ’s Middags liggen deze ergens in de schaduw ver weg van die drukke toeristen. Jammer genoeg onze bezichtiging van de Big 5 niet kunnen uitbreiden, want deze dag waren weer de waterbuffel en de olifant die onze wegen kruisten. De olifanten trouwens iets te veel. Stonden we ineens tussen een kudde olifanten in, geen idee welke kant we op moesten vluchten.

20 April hoefden we eindelijk zelf niet meer te rijden. Deze dag hadden we een ochtend en avond safari geboekt. ‘s Ochtends een hyena en een luipaard (nr.3) gezien. ’s Avonds helemaal niks bijzonders gezien, maar toch een bijzondere safari gehad doordat we een biertje mochten drinken midden tussen de dieren in de bush. Daarnaast was de sterrenhemel heel bijzonder. Na een tijdje lagen we met z’n allen op het asfalt te kijken naar de sterren en te luisteren naar het wild.

21 April hebben we onze auto ingewisseld. De koplichten deden het niet, wat behoorlijk vervelend is met al die potholes. Met onze nieuwe auto zijn we naar onze nieuwe accommodatie gereden in het Kruger National Park.

22 April was de laatste dag in het Kruger National Park. Het enige wat we nog moesten zien waren de neushoorn en de koning van de jungle, de leeuw. “Helaas” alleen 2 neushoorns gezien. We konden trouwens weer bijna een nieuwe auto halen; In het park kwamen we nog 15 hyena’s tegen, en aangezien we dit heel interessant vonden zijn we misschien iets te lang gebleven om foto’s te maken. Begint een hyena ineens aan onze auto te knagen. Eenmaal uit het park zijn we nog naar een Elephant Sanctuary gegaan, waar we alles met een olifant mochten doen. Van voeren tot wandelen tot rijden.

23 April hebben we iets actiefs gedaan voor de verandering. Een middagje raften. Daarna weer terug naar onze luxe accommodatie. Zwembad erbij, privé-jaccuzi en een ruim huisje, we hoeven ons niet te vervelen.

24 April was de echte natuurliefhebber-dag. Veel watervallen, veel bergen en mooie landschappen waren onderdeel van vandaag. Zoals elke dag, deze dag ook weer gruwelijk veel foto’s gemaakt. Deze natuurliefhebber-dag heet trouwens de Panorama Route.

25 April zijn we nog naar een rehabilitation centre en een endangered species centre gegaan om de laatste dag nog een keer van de dieren te genieten.

26 April zijn we richting Durban vertrokken. 10 Uur rijden naar een compleet andere wereld. Van dieren en natuurgebieden naar zon, zee en strand.

Na de lange rit was het te laat om nog naar het strand te gaan, dus zijn we naar de strip gegaan om daar wat te eten. Daarna wilden we eigenlijk 1 biertje doen om vervolgens weltruste te zeggen. Weltruste zeggen werd echter pas om half 5 s’nachts. Tussendoor nog even de grootste club van Durban zien.

De dag erna moesten we weer om 9 uur opstaan, omdat dit het laatste tijdstip is dat we ontbijt kunnen krijgen. Maar goed, we kunnen ’s middags toch tot rust komen op het strand. Of toch niet? Blijkt er een colourfestival te zijn van 12 tot 12 op het strand. Bijzijn is meemaken, deze kans hebben we maar 1 keer. Dan nog maar een keer de vernieling in gaan om ’s nachts als een blok in slaap te kunnen vallen.

Gisteren konden we eindelijk een keer rustig genieten van Durban. Lekker op het strand liggen en daarna een surfles geboekt. Zeker voor herhaling vatbaar.
De komende dagen gaan we nog naar het voetbalstadion in Durban, duiken, duiken met haaien en marineworld. Daarnaast elke dag surfen, zodat we op het einde van de week een beetje de vaardigheden onder de knie hebben. Wat wil ik later worden? Rijk! En dan ga ik in Durban wonen ;)

Nu nog van de vakantie genieten, daarna nog 5 weken studie en dan de laatste 3 weken in Kaapstad!
Helaas zit mijn tijd er hier dan alweer op, want wat een tijd was dit en zal dit altijd blijven!

Ik mis jullie, maar wil hier eigenlijk ook nooit meer weg.

Cheers!

Kevin

• 29 April 2014 - 10:32

Anny Peelen:

geweldig Kevin geniet er van groetjes Oma

• 29 April 2014 - 12:24

Jan:

ha Kevin,

fantastisch geniet er van, wij genieten met je mee
    Papa

• 29 April 2014 - 13:15

Anita:

Mooi begin en mooi einde Kevin !!!!
    en leuk om zo je belevenissen weer eens anders te lezen dan op facebook.
    ENJOY :-)
    Liefs, mam