Week 5 & 6: Druk - Drukker - Drukst - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Kevin Berlo - WaarBenJij.nu Week 5 & 6: Druk - Drukker - Drukst - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Kevin Berlo - WaarBenJij.nu

Week 5 & 6: Druk - Drukker - Drukst

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

26 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Vanderbijlpark

Week 5 & 6: Drukte op school

Hola Hola,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een reisverslag getypt heb. Ten eerste heb ik te weinig meegemaakt en ten tweede had ik het te druk om een reisverslag te typen.

Momenteel zit ik in een overvolle bibliotheek, neerkijkend op mijn WORD-document, bedenkend wat ik eens zal gaan vertellen.

Laat ik beginnen met de schoolweek. De laatste 1,5 week waren best hectisch. Vandaag hebben we een toets over sport en sociologie, morgen moeten we een werkstuk inleveren over early specialisation, binnenkort moet onze rugby clinic handen en voeten krijgen en dan zit er nog in ons achterhoofd dat we in april een heel ondernemingsplan gemaakt moeten hebben.

De eerste week heb ik veel wedstrijden gevoetbald, om vervolgens de tweede week te beginnen met goede tactische trainingen. We gaan nu proberen dezelfde speelstijl aan te leren, die ze in het schoolelftal gebruiken. Voetballen in Zuid-Afrika bevalt me wel. Vooral nadat ik me bij het team heb aangesloten, zodat ik me geen zorgen meer hoef te maken om die gaten. Alhoewel de professionaliteit nog steeds te wensen over laat met voetballers in normale kleren, scheidsrechters in normale kleren en petjes, voetballen zonder grensrechters en wedstrijden tegen township teams.

Qua tactiek zit het hier echter wel goed. Goede tactische trainingen, geordende warming-ups en teamspirit staan hier hoog in het vaandel.

Daarnaast heb ik deze week nog actief voetbal gekeken. Dinsdag Manchester City – Barcelona, woensdag Arsenal – Bayern München en donderdag was ik van plan om Ajax te kijken, maar aangezien Serero geblesseerd was en ze deze niet uitzenden, heb ik Swansea – Napoli gezien en Ajax maar gevolgd via mijn telefoon. Achteraf blij dat ik deze wedstrijd niet heb kunnen volgen, want dan zou ik daar nog vaak over aangesproken worden.

Voor de rest heb ik deze anderhalve week een paar feestjes gehad. Black label drinken, gek dansen, op politiewagens klimmen en ruzie met de security zijn vaste rituelen in het uitgaansleven.

Vandaag hebben we nog een interview gegeven voor een plaatselijke krant. Eindelijk weer wat belangrijke dingen gedaan, zodat we nu weer even van de rust kunnen genieten. Want dit weekend komen pap en mam weer langs. Dat wordt weer weinig slapen en veel dingen zien. Maar ik heb er in ieder geval zin in om hun te laten ervaring hoe mijn tijd hier was en zal zijn. Nu kan ik, in plaats van pap, een keer de gids spelen.

Pap en mam, ik zie jullie zaterdag.
Andere mensen, ik zie jullie als deze prachtige ervaring is afgelopen.

Ik ga nu naar mijn les!

Kevin

• 26 Februari 2014 - 12:04

Michelle-Peter En Dylan:

LeukLeukLeuk

• 26 Februari 2014 - 14:37

Anita :

Geen foto's dit keer ;-( jammer...

WEER langs ??? haha, zou je willen.
    Ik heb er ongelooflijk veel zin in :-)

See you soon.

Liefs, mam